Gijsen Zien & Horen

voorwoord

Wat hebben we weer kunnen genieten van een heerlijke zomer, maar ondertussen komt het najaar weer aangewaaid. Met onze sale achter de rug staan vanaf nu de vertegenwoordigers weer op onze stoep met hun nieuwe collecties. En terwijl deze gazet bij de drukker ligt, bevindt ons team zich op de Silmo optiekbeurs in Parijs, op zoek naar de nieuwste trends en ontwikkelingen. Op het moment dat deze editie wordt verspreid, vind je de nieuwste trends in onze winkel. Anouk van ons PR-team houdt samen met Claire deze trends het hele jaar door in de gaten en laat je verderop in deze gazet al kennis maken met wat er komen gaat.

Verder is er tijdens het skiseizoen van 2022 een mooie samenwerking ontstaan met Vincent Haagmans, hydroloog. In een gesprek met Leo Gijsen over de omgevingen en omstandigheden waarin hij zijn onderzoeken uitvoert, werd al snel duidelijk dat hij de ideale testpersoon is voor een Evil eye bril. Hét sportmerk in de optiekbranche waarvan wij ook jullie willen overtuigen. Ook komt Eyescan aan bod, de plek voor o.a. ooglaserbehandelingen. Als aangesloten partner kunnen wij hiervoor de voor- en nazorg verzorgen.

Natuurlijk kom je in deze najaarseditie ook de reminder over de zorgvergoeding tegen. Heb je nog recht op vergoeding dit jaar? Check het! En denk dan ook alvast even na over 2023. Misschien heb je dan wel een aanvullende verzekering nodig in verband met de aanschaf van lenzen of van één of meerdere brillen, vergeet hem dan niet aan te passen.

Uiteraard komt ook onze hoorafdeling aan bod. In de vorige editie gingen we in gesprek met Ingrid en Simone van ons horen team. Deze keer geven we Gian Prince het woord. Hij weet als geen ander hoe belangrijk het is om je oren te beschermen en dat een hoortoestel echt niet alleen iets voor ‘oudjes’ is.

Zoals je inmiddels van ons gewend bent, hebben we het ook nog even over myopie, een wereldwijd probleem. Sla dit artikel niet over, want behoor je zelf niet tot deze doelgroep dan heb je 100% zeker wel iemand om je heen die hier wel wat aan heeft. Spread the word!

Op het einde van deze Gazet hebben we nog één belangrijk nieuwtje, één waar we nu echt niet meer omheen kunnen, één waarbij een traan wordt gelaten. Maar vooral één die een hele frisse blik op de toekomst geeft. Benieuwd? Blader dan rustig door tot het EINDE van deze Gijsen Gazet.

TRENDS

We mogen weer! Nu zo goed als alles weer mag, is de beurzenwereld weer back on track. Zo staat de Silmo voor ons in aantocht. Want YES wij gaan met ons Gijsen team naar dé beurs in Parijs! Hoe gaaf! Voor mij, Anouk, is het de eerst keer. Ik heb veel verhalen gehoord over deze beurs waardoor ik toch wel erg benieuwd ben naar wat mij te wachten staat!

Deze internationale optiekbeurs staat in het teken van een breed, creatief en flexibel aanbod. Er staan leveranciers van over de hele wereld met de mooiste en nieuwste collecties van hun merken. Ook zal de beurs in het teken staan van technologische ontwikkelingen binnen de optiekbranche. Aangezien ik natuurlijk goed voorbereid naar de beurs wil gaan, heb ik alvast wat vooronderzoek gedaan naar de verwachte trends op de Silmo. Benieuwd naar mijn lijstje? Keep on reading!


Like a jewel

Het grootste statement van een montuur zit hem steeds meer in het kleinste detail. Door een combinatie te maken van acetaat en titanium is het de kunst om juist de details in de verweving hiervan aan te brengen. Dit maakt de ontwerpen niet alleen een stuk complexer, maar het geeft de drager de mogelijkheid om op te vallen zonder te schreeuwen. De bril lijkt hierdoor steeds meer op een sieraad. Iets waar wij helemaal achter staan bij Gijsen.

Brown takes over

De zwarte bril zal net zoals de ‘the Little black dress’ nooit helemaal verdwijnen. Echter zien we dat bruin in steeds meer verschillende vormen de collecties overneemt. Niet heel gek ook, zwart is gewoon zwart. Met bruin kun je zo veel meer. Zo zie je het in tinten en prints als; schildpad, mahonie, cacao, karamel, sienna, goudbruin, enz. Bijkomend voordeel is dat zwart snel hard kan zijn in het gezicht, door alle verschillende bruine opties is er nu veel meer keus voor iedere huidtint. Zo zien we ook dat de bruine brillen het bij ons in de winter beter doen en de zwarte brillen geliefder zijn in de zomer.

Bulky but soft

Als contrast op de hier eerste genoemde trend, is er ook de bulky trend. Dikke acetaat monturen met unieke vormen. En dan heb ik het niet alleen over rond, vlinder, piloot of vierkant. Nee, deze vormen krijgen door facet geslepen afwerkingen weer andere vormen. En hierin helemaal nieuw is dat het facet dan weer rond wordt gepolijst. Volg je het nog? Bij deze complexe monturen wordt er vaak gekozen voor een half transparante kleur, om zo de verfijning terug te brengen. Denk aan de pastel tinten, maar ook diepe herfstkleuren.

Old meets new

Deze trend is een logisch vervolg van de vorige trend. Kijk je terug naar de jaren 50, 60 en 70 dan zie je voornamelijk grote en aanwezige monturen gemaakt van acetaat. De schetsen van toen worden er weer bijgepakt en herontworpen volgens de trends van nu. Ook geeft dit het product een verhaal, iets waar we niet alleen bij brillen steeds meer behoefte aan hebben.


Maar stiekem ga ik ook nog voor iets anders naar deze beurs. Misschien heb je er wel wat van thuis liggen; Gijsen etuis, doekjes, spraytje, tasjes, etc. Freegood marketing wordt dit ook wel genoemd, erg belangrijk in deze tijd. Zoals ik eerder al schreef gaat het steeds meer om het verhaal bij een product. Zo is in deze tijd een juist doorgevoerde huisstijl onmisbaar. Echter zijn dit vaak ook producten die weer snel in de prullenbak verdwijnen, ecologisch niet heel verantwoord. Een complex maar belangrijk onderwerp. Vandaar dat ik op deze beurs ook ga kijken naar de ontwikkelingen en mogelijkheden op het gebied van freegood marketing. En wie weet ontvang je jouw Gijsen bril over een paar jaar in een heel nieuw ecologisch verantwoord jasje.

Dus ben je benieuwd of mijn ‘voorspelde’ lijst de realiteit is? Vanaf het moment dat deze gazet bij jou op de deurmat valt, wordt onze collectie alweer aangevuld met deze nieuwe trends. Ook online houden we je graag op de hoogte. Hier zullen met regelmaat blogs verschijnen over o.a. de ontwikkelingen binnen de optiek & Gijsen.

EYESCAN

Wil jij ook genieten van de ultieme vrijheid en een leven zonder bril of contactlenzen?

Sporten zonder aan jouw bril of lenzen te hoeven denken? Naar bed zonder eerst je lenzen uit te moeten doen? Misschien hebben wij dan wel de oplossing voor je!

Door middel van een fullscan kunnen onze specialisten onderzoeken of je ogen in aanmerking komen voor een ooglaserbehandeling of een implantlens. Dit is namelijk afhankelijk van je leeftijd, eigenschappen van je oog en je wensen.

Je ogen zijn een kostbaar bezit, daarom zullen wij ze met zorg en aandacht behandelen. Eyescan is door de consumentenbond getest als een van de beste ooglaserklinieken. Sinds 2009 zijn wij Eyescan Premium partner. Dat betekent dat je bij ons voor de voor- en nazorg van een Eyescan traject terecht kunt.

Overweeg je een laserbehandeling of lensimplantaat en wil je meer informatie? Loop eens bij ons binnen of bel gerust voor het maken van een afspraak. Dan kijken we samen welke oplossing het beste bij jou en je ogen past.

Check het

Nog recht op vergoeding in 2022? Check het!

Het einde van het jaar nadert. Vergeet niet te checken of je nog recht hebt op een vergoeding voor je bril, lenzen, hoortoestel.

Wij kunnen bij ons in de winkel alleen inzien waar je normaal gesproken recht op hebt, niet of je hier bijvoorbeeld (al) gebruikt van hebt gemaakt. Raadpleeg altijd je eigen profiel op de website van je zorgverzekering voor de exacte en volledige polisvoorwaarden.

Kleine tip; als je dan toch alles aan het checken bent, denk dan alvast na over volgend jaar. Weet je nu al dat je dan bijvoorbeeld meer gebruik gaat maken van deze diensten en/of producten, vergeet dan niet je zorgverzekering hier op aan te passen!

Volgend jaar 70 jaar Gijsen

Dit was ‘m dan weer, de 3e editie van de gazet in 2022. Wist je dat de eerste editie alweer 5 jaar geleden is? Tijd om iedereen te bedanken die, op welke manier dan ook, een bijdrage heeft geleverd aan de Gijsen Gazet. Onderanderen Marc Webers van Studio Marq die elke editie weer in een nieuw grafisch jasje stopte. Kim Booij Photography die de pakkende campagne fotografie verzorgde. Fee Collective voor de kleding en Yvonne Duut voor de hair & make-up op deze campagne foto’s. Lisan, Claire en Anouk van ons PR-team die je elke keer weer iets nieuws wisten te vertellen en laten zien. En natuurlijk alle Zittisje gezichten & locaties die model hebben gestaan. Zonder jullie allemaal was dit nooit gelukt! Maar met deze editie nadert het einde van het jaar en het einde van de Gijsen Gazet zoals je hem nu kent.

De Gijsen Gazet is namelijk ontstaan door het 65 jarig bestaan van Gijsen. Heb je de rekensom al af? Volgend jaar is het feest! Want Gijsen, dat ooit is begonnen in twee voorkamers op de Steenweg met de verkoop van brillen en fotocamera’s, bestaat in 2023 70 jaar. Uitgegroeid tot een gerenomeerd optiek bedrijf, een plek waar je oren worden gehoord, waar we met een team van ongeveer 40 medewerkers met heel veel kennis, kunde en een lekkere kop koffie voor je klaar staan. Een plek waar ontwikkeling centraal staat en we alleen stilstaan bij het luisteren naar de wensen van de klant.

Terwijl deze gazet werd bedacht, werden ook de eerste schetsen van onze nieuwe uiting op papier gezet. Hoe dit er uit gaat zien, hoor je volgend jaar van ons. Maar niet getreurd, ondanks dat wij met onze familie en team voor innovatie en ontwikkeling staan, houden we ook van tijdloos, traditie en historie. Ook aan de nieuwe uiting zul je zeker herkennen dat het er eentje van Gijsen is. Natuurlijk is met alleen een nieuwe uiting het feest niet compleet, aan de taart, versiering, muziek & gasten wordt ook gedacht!

Hebben we je nu iets te nieuwsgierig gemaakt? Volg ons via de social media kanalen. Dan doen wij ons best je nog nieuwsgieriger te maken.

Namens familie & team Gijsen willen we jou, onze trouwe lezer en klant het meest bedanken. Stiekem was deze Gijsen Gazet alleen voor het 65e jaar bedacht, maar door jullie enthousiaste respons hebben we hem 5 jaar lang met heel veel plezier mogen maken! Dank hiervoor en tot ziens bij Gijsen.